Ohmedia.pl

Informacje, Porady, Opinie

Czego unikać w pracy z influencerami?

Czego unikać w pracy z influencerami?

Promowanie marki w social mediach to godny uwagi sposób na zwiększenie jej rozpoznawalności i dotarcie do nowych klientów. Z kolei najlepsze kampanie z influencerami pomnażają zyski firmy i mają pozytywny wpływ na jej wizerunek. Warto przy tym wspomnieć, że media społecznościowe każdego roku zyskują na popularności, przyciągając zarówno młode osoby, jak i dorosłych. Mimo to taka forma marketingu jest nowością i nie każdy przedsiębiorca wie, na co zwrócić uwagę przy planowaniu skutecznej reklamy. Dlatego w poniższym artykule przedstawiamy kilka najważniejszych rzeczy, których powinieneś unikać podczas nawiązywania współpracy.

Dlaczego warto sprawdzać autentyczność influencerów?

Decydując się na stworzenie kampanii z influencerami, powinieneś upewnić się, czy ich konta i treści są autentyczne. Niestety w mediach społecznościowych zdarza się, że niektóre osoby kupują obserwujących. Takie działania mają negatywny wpływ na zasięgi i mogą również negatywnie wpłynąć na wizerunek marki. Dlatego chcąc przeprowadzić najlepszą kampanię z influencerami, warto sprawdzić, czy obserwujące ich konta są prawdziwe. Często widać to po zaangażowaniu pod postami. Liczba reakcji i komentarzy zawsze będzie mniejsza niż suma obserwujących, ale zwykle łatwo można dostrzec, którzy komentujący użytkownicy są botami.

Ważnym wyznacznikiem autentyczności jest również promowanie stałych wartości i zaangażowanie w publikowane treści. Najlepsze kampanie z influencerami powstają we współpracy z osobami, które mają pasję i nie zmieniają swoich poglądów w zależności od tego, jaką markę promują. Dlatego warto poszukać profesjonalistów działających w niszy Twojego przedsiębiorstwa lub osób, które cieszą się dużym zaufaniem wśród swoich odbiorców. W tym przypadku ważne okazuje się powiedzenie, że bardziej liczy się jakość niż ilość.

O czym świadczy bardzo duża ilość treści sponsorowanych przez influencerów?

Nieodłączną częścią pracy influencerów są współprace z różnymi markami, ale ich nadmiar ma negatywny wpływ na zasięgi i może zaszkodzić skuteczności Twojej kampanii. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wybór osoby do współpracy, która oprócz sponsorowanych materiałów często publikuje zwykłe posty i regularnie angażuje swoją społeczność do interakcji, czyli zachowuje najlepszą możliwą równowagę. Dzięki temu odbiorcy nie stracą do niej zaufania, a nowa kampania z influencerami wzbudzi ich większe zainteresowanie. Z takimi twórcami współpracują również profesjonalne agencje, na przykład takie jak MediaTalk, które pośredniczą w kontaktach z przedsiębiorcami.

Warto wspomnieć, że przed rozpoczęciem kampanii powinieneś również ustalić najlepszą strategię działania i zawrzeć odpowiednią umowę. W efekcie łatwo sprecyzujesz oczekiwania oraz zasady współpracy, a także określisz warunki rozliczenia. Ważnym punktem takiego porozumienia są między innymi terminy publikacji, rodzaj wstawianych postów oraz przewidywane zasięgi czy zyski firmy. Dzięki temu unikniesz nieporozumień i zabezpieczysz interesy każdej z zaangażowanych stron.