Strony typu one page to bardzo charakterystyczny typ witryn. Podczas buszowania w sieci spotykamy się z nimi stosunkowo rzadko. Takie rozwiązania mają liczne zalety. Pozwalają klientowi bardzo szybko zapoznać się z produktem i mocno skupiają jego uwagę. Na tak ograniczonej „przestrzeni” łatwiej jest też wezwać klienta do działania (call-to-action). Na co warto zwrócić uwagę, żeby dobrze wypozycjonować witryny one page?
Czym charakteryzują się strony one page?
Strona one page to bardzo uproszczona wersja witryny internetowej. W takiej sytuacji cały materiał, jak sama nazwa wskazuje, jest przedstawiony na jednej stronie. Oznacza to, że w strukturze witryny nie ma linków wewnętrznych. Przeważnie z takimi stronami spotykamy się, gdy firma oferuje bardzo sprecyzowany produkt. Jest to swoiste przeciwieństwo sklepu internetowego – tutaj mamy do czynienia bowiem z wieloma kategoriami i ogromną ilością podstron, z której każda to odrębny produkt.
Pozycjonowanie stron internetowych – z jakimi wyzwaniami wiążą się witryny one page?
Pozycjonowanie stron w dużej mierze polega na rozbudowie treści. Jak łatwo się domyślić, dysponując stroną one page, nie mamy zbyt dużego pola do popisu w związku z tworzeniem nowego contentu. Bardzo łatwo taką ograniczoną ilość miejsca przeładować treścią, a to zmniejszy intuicyjność strony. Z tą kwestią wiąże się jeszcze jedna ważna uciążliwość. Gdy treści jest mało, trudniej wpleść w nią frazy kluczowe, na których najbardziej nam zależy. To przekłada się na fakt, że liczba tych fraz musi być dość ograniczona.
Inne wyzwanie wiąże się z tak prozaiczną sprawą, jak czas ładowania strony. Podczas sporządzania audytu SEO, pozycjonerzy biorą pod uwagę również ten czynnik. Na stronach typu one page czasem łatwiej o problemy na tym polu. Traktowane są one bowiem trochę jak wizytówki w internecie – muszą być estetyczne i przyciągać wzrok. Nierzadko twórcy stron zawierają więc na nich dość duże obrazy, przez co strona ładuje się wolniej.
Jak przeprowadzić pozycjonowanie strony internetowej typu one page?
Przede wszystkim konieczne jest ograniczenie słów kluczowych. Pozycjonerzy często muszą ograniczać się tutaj do frazy odnoszącej się do jednego produktu i usługi. Na szczęście witryny one page w dużej mierze wybierają przedsiębiorcy, którzy mają dość zawężoną ofertę.
Pozycjonerzy, z racji tego, że nie dysponują za bardzo miejscem bezpośrednio na stronie, muszą skupić się na zmianach w obrębie:
- Tytułu strony
Jest to treść widoczna w wyszukiwarce Google i zaznaczona na niebiesko
- Opisie strony
Takie treści wyświetlają się bezpośrednio pod tytułem
- Nagłówków na stronie
To prosty sposób, żeby naturalnie „przemycić” słowa kluczowe. Pozycjonowanie stron www on-site przynosi też stosunkowo szybkie efekty.
- Obrazki
Takich zmian użytkownik nie zauważa 'gołym” okiem, jednak mają one duże znaczenie dla pozycjonowania. Pod wyszukiwarkę optymalizuje się opisy alternatywne ilustracji oraz nazwy plików z grafiką.
Pozycjonowanie stron internetowych typu one page to spore wyzwanie, ale wcale nie oznacza to, że takie działania nie przyniosą pożądanych skutków. Szczególnie ważne jest tutaj to, żeby taką czynność powierzyć odpowiedniej firmie – posiadającej bogate doświadczenie. Ów doświadczenie jest ważne, bo sprawia, że specjaliści z danego przedsiębiorstwa lepiej znają specyfikę witryn one page i mogą na podstawie tej wiedzy dopasować odpowiednie działania pozycjonerskie.
Źródło: Internetica
Podobne artykuły
Dlaczego pozycjonowanie stron jest niezbędne dla rozwoju e-commerce?
Jak zaoszczędzić na hostingu, nie rezygnując z jakości
Bidon z nadrukiem reklamowym – doskonały sposób na promocję marki wśród aktywnych klientów