Branża e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija, a wiele wskazuje na to, że trend będzie się utrzymywał w kolejnych latach. Wartość całego rynku właśnie przekroczyła 100 miliardów złotych. Sklep internetowy może okazać się strzałem w dziesiątkę, jednak należy pamiętać, że konkurencja nie śpi. Konsumenci mają coraz wyższe wymagania, a oprócz atrakcyjnego towaru i ceny, ogromną uwagę przykładają do obecności ulubionych form dostawy zakupów. Które formy dostawy należy koniecznie zaoferować w swoim sklepie?
Ulubione formy dostawy wśród klientów e-commerce
Warto poznać swoich obecnych i potencjalnych klientów. Patrząc na rynek przekrojowo można odwołać się do raportu E-commerce w Polsce 2021 przygotowanego przez Gemius. Respondenci, dokonujący regularnie zakupów online wybrali w nim formy dostawy, z których korzystają najczęściej. Należy zaznaczyć, że badani mogli zdecydować się na więcej niż jedną odpowiedź.
· Dostawa do paczkomatu
Przesyłki dostarczane do maszyny paczkomatowej zajęły pierwsze miejsce, co nie może dziwić. Pod względem popularności, dostawy do paczkomatów wyróżniają się w Polsce ogromną popularnością na tle innych krajów Europy. To rozwiązanie wskazało aż 61% badanych. Przesyłki realizowane do paczkomatów są tańsze niż dostawa bezpośrednia, a jednocześnie dają klientom duże pole manewru. Paczkę można odebrać o dowolnej godzinie w ciągu dwóch dni roboczych, więc można elastycznie zaplanować dzień, a odbioru dokonać niejako przy okazji.
· Dostawa kurierem
Na drugim miejscu z wynikiem 55% znalazła się dostawa kurierem bezpośrednio do domu lub pracy. Tradycyjna usługa kurierska wciąż cieszy się ogromną popularnością, bo w ten sposób klient nie musi wychodzić z domu, aby odebrać swoją przesyłkę i nie traci czasu. Wiele sklepów internetowych uwzględnia w swojej strategii darmowe dostawy, wynikające na przykład z zakupów o określonej wartości. Wówczas, nieco wyższa cena dostawy w przypadku tradycyjnej usługi kurierskiej nie odgrywa znaczącej roli.
· Dostawa pocztą
Właściciele biznesów e-commerce nie powinni ignorować faktu, że aż 33% respondentów wskazało na dostawy realizowane przez pocztę. Niekiedy wybierając tę usługę należy nieco dłużej zaczekać na przesyłkę, ale za to jest ona tańsza niż przesyłka kurierska.
· Dostawa do punktu partnerskiego
Punkty partnerskie, sklepy, stacje benzynowe i kioski wskazało 19% respondentów. Ich zalety są bardzo podobne jak w przypadku paczkomatów – przesyłkę można odebrać w dowolnym momencie, usługa jest tańsza, a w dodatku klienci często i tak odwiedzają te placówki, załatwiając codzienne sprawy.
· Dostawa do placówki pocztowej
Na tę formę dostawy wskazało 10% ankietowanych. Prawdopodobnie, jej stosunkowo duża popularność wynika z chęci oszczędności.
Pozostałe dwie, występujące w ankiecie formy są obecnie dość niszowe i nie sprawdzają się w każdym biznesie. Rozwiązanie Click & Collect wymaga działalności w sposób stacjonarny, natomiast transfer bezpośrednio ze strony dotyczy wyłącznie utworów.
Tanie przesyłki kurierskie dla sklepów internetowych za pośrednictwem brokera
W jaki sposób zadbać o to, aby klienci zyskali wszystkie preferowane przez nich formy dostawy, a jednocześnie zaoszczędzić na kosztach wysyłki? Z pomocą przychodzi platforma logistyczna Apaczka.pl. Daje ona dostęp do usług wiodących firm kurierskich, działających w Polsce. Stawki dla klientów biznesowych są niezwykle konkurencyjne. Platformę można oczywiście zintegrować ze swoim sklepem internetowym bądź kontem na platformie marketplace, co sprawia, że paczki są nadawane automatycznie. Więcej na temat zalet korzystania z platformy, można przeczytać na stronie: https://www.apaczka.pl/.
Podobne artykuły
Ile można zarobić w domu tworząc webinary na platformie ClickMeeting?
Kreatywne Wyklejanie Witryn: Inspiracje z Najnowszych Trendów
Druki na papierze samokopiującym – zalety i wady