Sklep stacjonarny nie przyniesie sukcesu, jeśli nie będzie miał klientów. Tak samo jest ze sklepem internetowym. Niestety w przypadku biznesów e-commerce pozyskiwanie klientów wygląda zupełnie inaczej niż wtedy, gdy prowadzi się osiedlowy warzywniak czy salon meblowy. Jak wypromować sklep internetowy? Co zrobić, by zwiększyć widoczność e-commerce opartego na Shopify?
Czy warto założyć sklep na Shopify?
Shopify to platforma e-commerce skierowana do sklepów internetowych. Cieszy się ogromną popularnością. Jest używana na całym świecie. Wybierana jest głównie z uwagi na to, że pomaga tworzyć stronę internetową, hostować ją i organizować całą procedurę sprzedaży. A wszystko bez konieczności wykonywania skomplikowanych operacji. Interfejs jest tak prosty i intuicyjny, że poradzi sobie z nim każdy użytkownik. Dlaczego? Przede wszystkim na pochwałę zasługuje to, że platforma Shopify działa bezpośrednio z przeglądarki internetowej. Ale to nie wszystkie atuty. Shopify oprócz łatwości w zaprojektowaniu szablonu sklepu i ruszeniu ze sprzedażą, daje możliwość przyjmowania płatności kartą kredytową, rozliczania podatków i podłączania szeregu innych narzędzi, w tym tych do e-mail marketingu. Czy to oznacza, że bez trudu da się promować sklep internetowy Shopify?
Dlaczego warto wypromować sklep internetowy Shopify?
Niestety, nawet tworząc doskonałe produkty i projektując świetny sklep online, oparty na platformie Shopify, nie ma się gwarancji, że od razu i bez trudu zgromadzi się rzesze klientów. Aby zwiększyć jego zasięg i zwiększyć przychody, trzeba wypromować go w internecie. Jak to zrobić w sytuacji, gdy sklep oparty jest na Shopify? Tutaj znacznie trudniej poradzić sobie samodzielnie. Właśnie dlatego, choć jest to platforma łatwa w obsłudze, zdecydowanie lepiej jest zlecić stworzenie sklepu specjalistom. To oni stworzą sklep atrakcyjny wizualnie, ale i dobrze zoptymalizowany pod klientów i pod marketing. Można zbudować sklep internetowy Shopify z agencją WeCanFly, która jako pierwsza firma w Polsce zaczęła się w tym specjalizować. Doświadczenie i wsparcie jest ważne na każdym etapie prowadzenie e-commerce. Na samym początku kluczowe jest zoptymalizowanie strony w taki sposób, by zwiększyć ruch organiczny. Jak tego dokonać?
Jak wypromować sklep internetowy Shopify?
Aby zwiększyć ruch organiczny, należy przede wszystkim skupić się na pozycjonowaniu sklepu Shopify. A więc na tym, by w wynikach wyszukiwania pojawiać się na odpowiednio dobrane słowa kluczowe na jak najwyższej pozycji. Pomogą w tym mata tagi i alty obrazków. Istotny jest też content. Warto więc zadbać o unikalne opisy kategorii i produktów, można też prowadzić bloga. Nie można zapomnieć i o tym, jak ważna jest prędkość ładowania witryny. Ale czy to wszystko, co można zrobić? Przy ruchu organicznym tak.
Warto jednak postawić nie tylko na SEO sklepu na Shopify, ale i na zdobyciu ruchu reklamą płatną Google. Co jeszcze pomoże wypromować e-commerce? Na pewno nie można pominąć możliwości, jakie daje Shopify jeśli chodzi o social media. Sprzedaż i promocja na Facebooku sprawdzają się w większości sklepów, które mają w ofercie produkty fizyczne. Jednak social media pozwala również budować wizerunek marki, więc nawet nie decydując się na sprzedaż poprzez kanały SM, warto jest połączyć Shopify z Facebookiem, zintegrować z Instagramem czy Pinterestem.
Podobne artykuły
Dlaczego pozycjonowanie stron jest niezbędne dla rozwoju e-commerce?
Jak zaoszczędzić na hostingu, nie rezygnując z jakości
Bidon z nadrukiem reklamowym – doskonały sposób na promocję marki wśród aktywnych klientów