Ohmedia.pl

Informacje, Porady, Opinie

Jak współpracować z agencją reklamową?

agencja marketingowa

Firma wynajmująca agencję marketingową liczy na to, że dzięki tej współpracy uda się dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Dobrze przygotowana kampania reklamowa podnosi sprzedaż, warto jednak jeszcze przed podpisaniem umowy sprawdzić, co dokładnie do zaoferowania ma wybrana agencja.

Pomysł i wykonanie

Wiele agencji reklamowych zajmuje się wyłącznie przygotowywaniem konkretnej reklamy, bez dodatkowych działań marketingowych. Są jednak również agencje, które oferują więcej niż samo wyprodukowanie spotu czy druk materiałów promocyjnych – budują wizerunek firmy, wprowadzają na rynek nowy produkt, zajmują się tworzeniem stron internetowych oraz obsługą mediów społecznościowych, prowadzą kampanie w różnych kanałach, zapewniają marketing szeptany, organizują eventy. Duże formacje marketingowe, jak 4MAT, zapewniają nawet outsourcing sił sprzedaży, merchandising, różnego rodzaju programy dla handlu, aplikacje na urządzenia mobilne.

Zanim więc współpraca dojdzie do skutku, warto sprawdzić, na jaki zakres usług można liczyć i czy to, co oferuje agencja, wystarczy do realizacji założeń firmy. To szczególnie ważne, gdy firma dopiero wchodzi na rynek, bo trzeba wtedy jasno określić target dla swoich produktów, zaprojektować logo oraz materiały firmowe, przygotować szczegółowo całą strategię marketingową.

Cierpliwość się opłaca

Dział kreatywny w agencji jest odpowiedzialny za pomysły na kampanię, ale nawet najlepsi muszą mieć czas na przygotowanie oferty. Dlatego warto trochę poczekać na efekty pracy agencji, również gdy chodzi już o realizację planu – reklama nie zawsze daje widoczne rezultaty z dnia na dzień, co wcale nie znaczy, że jest mało skuteczna.

W osiągnięciu sukcesu pomaga także owocna współpraca – jeśli klient nie dostarcza wszystkich niezbędnych danych, zwleka z udzieleniem odpowiedzi na zadane pytania i nie potrafi konkretnie sprecyzować swoich oczekiwań, spowalnia to pracę agencji, a część jej pomysłów jest nietrafiona, bo ciągle muszą błądzić po omacku.

Zaufanie dla specjalistów

Oczywiście nie każdą propozycję agencji klient musi przyjąć jako jedyną słuszną, ale współpraca nie będzie się dobrze układać, jeśli każda sugestia będzie odrzucana, bo nie pokrywa się z pierwotnymi oczekiwaniami zleceniodawcy.

Agencje mają większe doświadczenie w reklamie, wiedzą na co reaguje rynek, więc kiedy mówią klientowi, że jego wizja nie zadziała, warto zaufać opinii specjalistów i chociaż sprawdzić, co kryje się za ich propozycją.